2009-07-31

Fredag! Min älskade Curt...

Sååå underbar han är, min Curt! Och just nu gillar han mig också!

En helt annan häst gick ut från stallet med bara grimma och halsring på. Täcken också såklart då det är riktigt kallt och han fryser lika mycket som jag! Ner till banan med öronen spetsade framåt. Han var så nöjd över att äntligen slippa kläderna!

Vi var nere ganska tidigt på banan men då hade vi tid att vila länge emellan. Då vädret var så dåligt valde jag att rida som jag var. I Eternalride jacka, jeans, boots och hatt. Curt hade inga utsmyckningar alls. När det väl var dags så fick vi gå in på banan. Curt spokade lite för tälten och väggarna men kändes på topphumör. Vädret till trots så sken han av glädje! Att utrustningen betyder så mycket! Efter att vi skrittat runt en stund så fick vi gå ut från banan. Speaker Robban var inte klar meed allas musik. Efter några minuter var det dags. Curt gick lugnt in på banan och han kändes visserligen lite trött men så nöjd. Han sneglade efter publiken och var helt med mig. Ju längre vi red desto bättre kändes det. Vi improviserade hela mönstret och gjorde vad vi kände var rätt. (Film kommer snart) Jag hann inte rida särskilt länge förrän första tåren kom. Efter att vi gjort några fullspeedsrundown kunde jag inte hålla mig längre och började gråta. Jag hade gjort allt det viktiga och kände att jag inte ville be om mer när han gick så fint! Jag hoppade av och kastade mig runt halsen på honom. Pussar, tack och kramar. Fan vad jag älskar denna häst!!!!! Domaren verkade inte särskilt berörd, men vad gör det? Jag var supernöjd och Curt gjorde en riktig vinst! Han var så nöjd. Scoren blev 70.5 och vi slutade som 2a. Men placeringen har ingen betydelse i jämnförelse med min och Curts relation! Vår relation växte enormt och det betyder mer än något annat!!!

Imorgon är det dags för Ranch Trail. Antingen så ställer Curt upp och bjuder tillbaka eller så bllir han arg för att jag klär på utrustning igen och i så fall är han i titel för det! Vi får se hur det går! Mitt på dagen är en Working Cowhorse planerad också.

Nu ska jag till min älskling och ge honom godis, hösilage och massor med pussar!!!! Det blir nog inga kvar till er........