2009-07-06

Då har man nog gjort bort sig igen!

Vet inte hur jag lyckas men på något vänster ställer jag ju alltid till det! Visserligen är detta inte bekräftat men omständigheterna och magkänslan är övertygande.

Ni som känner mig vet hur svårflörtad, envis, rättfram och klumpig jag kan vara. Men jag anser att det är bättre att vara ärlig och osmidig än smidig och oärlig. Ni vet också att jag helst inte lägger energi på onödiga saker. Däribland så vill jag inte lägga energi på ytliga diskussioner och bara hålla en mask för sakens skull. Ska det vara så ska det vara från hjärtat. Men nu är det ju så att alla inte känner mig lika väl...

En ganska ny vän ( eller om jag nu sabbat det ) och jag har haft mycket kontakt under en kort period. Jag körde som vanligt på med min humor men också bekräftelse på att jag tyckte denna någon var en väldigt intressant person. Som vanligt så sa jag ju saker som bara ramlar ur och inte är så väl genomtänkta. Även om jag jobbar på att bli bättre där så är målet inte ännu nått... Jag har nu känslan av att ha vilselett denna person genom mina kommentarer och skrämts. Ärligt talat så tror jag att jag lyckats framställa mig som en ganska naiv, desperat och galen person...

Så är knappast fallet, jo galen är jag, men inte på det negativa sättet. Detta kanske inte riktigt hör hemma här tycker ni men för mig gör det det. Jag jobbar konstant med att försöka bli en bättre människa och lära känna mig själv allt djupare för att inte begå misstag. Jag avskyr verkligen att skada, såra, svika eller på annat sätt göra någon ens det minsta illa! Verkligen tråkigt om jag nu på något sett gjort denna person orätt! Det var aldrig min intension och nu står jag lite i en återvändsgränd. Ska jag, med risk att förvärra, ta tag i det och försöka förklara eller avvakta och först få bekräftat att det är som det verkar?

Det här med självkänndom har ju verkligen med Eternal Ride att göra. Allt jag gör med hästarna handlar om just det. Att kunna rannsaka sig själv och se sina egna fel och brister men självklart även styrkor. Det är ju jag och inte hästen som gör det hela invecklat!

Bara lite funderingar så här en måndagskväll i Juli...

Om denna person läser, det tror jag inte men, och känner sig träffad så kontakta gärna mig och fråga, skäll eller prata så löser vi förhoppningsvis eventuella missförstånd!

Många kramar