2009-07-30

Lördag! Lyckliga hästar!

Hela dagen har gått till att bygga hage. Har lyckats arrendera den mark jag länge velat ha och idag byggde vi hagen. Underbar natur med vall, äng, skog, naturligt vattenhål och lagom kuperad terräng. När hagen var klar hämtade vi hästarna. Mina hästar visste genast vad som var på gång. Trots att det är en bit mellan hagarna tyckte vi det var lättare att rida dem dit. Jag red Curt med Skip och Kick It som handhästar och Amanda red Pelle med Doc som handhäst. Joy följde med med Hugo.

Väl där visade vi först hästarna vattnet. Kick It var den enda som drack. När vi släppte dem var det race kan jag lova! Riktigt lyckliga! Ffa Hugo som också fick vara på bete en liten stund. Finns inget bättre än när hästarna har det riktigt riktigt bra! Nöjda och trötta åkte vi ham för att sova. Dock kom vi på att vi inte hade ätit så det fick bli Norrtälje istället. Träffade lite folk och tiden rann iväg.

Joy och jag kom hem vid 23.00tiden och började laga mat. Med andra ord blev det inte så tidig kväll som det var tänkt...