2009-07-08

Nu är det körigt...

Just hemkommen från ett jobb, varit ute med hunden och om 6 timmar ska jag iväg till nästa jobb. Många kanske skulle bli tokiga men jag trivs som bäst när det är som mest! Får se hur länge det håller i sig, men jag hoppas att ddet är här för att stanna!

Inte mycket annat att berätta om idag. Dagens jobb är sekretessbelagt så det kan jag inte berätta om. Det enda jag kan säga är att det är på ett ungdomshem för grabbar. Riktigt kul var det!

Morgon började lite illa kan man säga. Jill åkte igår in med grannens Kaspiska sto och dennas treveckorsföl. Stoet hade kolik och var riktigt dålig. På Ultuna kunde man bara konstatera att hon blödde invärtes och det fanns inget annat att göra än att avliva henne fortast möjligt. Jag vaknade imorse med ett sms om att de behövde en amma. Hopp upp ur sängen och ut för att röka. Då möttes jag av Sture (en av mina katter ) som var ordentligt halt ena bak. Gick igenom honom men hottade ingenting. Nu mår haan bra igen. Men vadd gäller fölet så letade jag direkt efter en amma via Ammajouren. Det fanns ett sto i Norrtälje så det var bara att förmedla direkt. Jag vet att de varit och tittat på stoet och att de skulle åka över med det men sen har jag jobbat och inte kunnat få veta något mer. Hoppas verkligen att det fungerade!!!

Därefter var jag på försäkringsmöte och ordnade lite säkerhet fför mig själv. Allaa djur och så är försäkrade men själv har jag inte haft något skydd alls. Var hög tid....

Efter det åt jag frukost med gossarna hos mormor. Vi var ner och pratade lite med Lollo och fölet. Hon har lugnat sig betydligt. Men det otroliga är att barnen har kunnat gå fram utan minsta orolighet från hennes sida sedan första dagen! Det är ingen tvekan om att någon vuxen varit riktigt elak mot henne någon gång! Men hon gör stor skillnad på barn och vuxna! Barn fullkomligt älskar hon medan vuxna är lite läskiga. Hon har verkligen fått upp förtroendet för oss under det år vi haft henne men man märker att minnena finns där.

Sedan köpte jag en ny telefon då min nuvarande börjat krångla lite för mycket. Så förhoppningsvis kan jag snart ta emot mms igen!

Litet senare var det dags att ta hand om hästarna. Pelle var lika svårfångad idag och jag och Amanda fick hjälpas åt. Sedan iväg till jobbet!

Ja, det var onsdagens bravader. Ha det så bra och många kramar!