2009-07-11

Fredag! Skratta får jag iallafall göra...

Upp 4.30 och iväg till jobbet... Trött och väldigt svårt att andas igen. Men men, det kan jag göra en annan dag. På väg till jobbet började bilen rycka lite. Har inte hunnit tanka på ett par dagar och mätaren har legat i botten. Men det gör inget, jag har ju dunk i bilen. Soppan räckte till jobbet och så iväg. Tre vändor till Bålsta stod på planeringen. Redan första vändan kände jag mig osäker på om jag skulle klara hela dagen men det gick. Bara att kämpa på.

Under dagen funderade jag hur jag skulle göra om flera ville ha Doc. Högsta bud känns så fel. Vem passar bäst? Linnea var jättego och verkade väldigt kunnig. Högst lämplig! Maria och hennes dotter, jätte trevliga men har de den erfarenhet som behövs? Kristina, så trevlig och rar, rätt attityd och väldigt ödmjuk. Vem passar bäst för Doc? Jag tror att Kristina och Doc är Perfectfit! Nä, ingen budgivning, det får bli bäst lämpad! Hästen måste gå först!

Sista svängen hämtade jag upp Amanda vid motorvägen och fick lite sällskap. Ett roligt sms förhöjde eftermiddagen också. Med glatt humör åkte vi hemåt, skrattandes med hög musik. Väl tillbaka vid garaget ringde en försäkringsförsäljare. Att de inte begriper bättre. Tjat, tjat och tjat! Jag blir bara irriterad och obstinat! Tänker inte köpa nägonting när de tjatar!

In i min bil och iväg. Just det ingen soppa... Går nog... Det hoppade och röck, hostade och stannade. Torsk! Helt tomt var det. Ut och ta dunken. TOM! Ehh, jobbigt. Jag ringde och ringde. Försökte få tag i någon som var i närheten och kuunde hämta dunken i stallet. Till slut fick jag tag i Lotta Skoglund. Gullig som hon var kom hon direkt! Stort tack!!!

Medan vi satt där hann Kristina ringa. Hon blev bara mer och mer kär i Doc och hade bestämt sig. Hon ville ha honom. Jag förklarade mina tankar jag haft under dagen och förklarade att jag tror att hon är den som passar bäst! De andra kanske tycker att jag sviker dem eller så men hästen måste, oavsett vad, gå i första hand! Jag sa ja och köpet var bestämt. Vi gjorde upp allt runt omkring och var överens om hur det skulle gå till! Bara hem och skriva kontrakt!

Så glad jag blir för Doc! Kristina kommer ha mycket tid för honom och under våra samtal har jag förstått att hon vet vad som krävs med en unghäst. Jag tror att det kommer bli super! Hon vill dessutom satsa på Fälttävlan vilket jag tror passar Doc som handen i handsken.

Vi skulle egentligen rida Doc på kvällen men då jag frågade Kristina hur hon ville ha det så ville hon ha honom precis som han är. Hon ville helst att vi inte skulle göra någonting med honom mer än den dagliga skötseln. I den aspekten är hon att betrakta som ägare av hästen så så får det bli. Amanda var nog lite besviken att inte få rida en gång till men hon var helt och fullt införstådd i varför.

Jaha, då blev det inget rida så då åkte jag till mamma och åt middag. Därefter var jag så trött så jag fick åka hem och lägga mig. Inget roligare än så på fredagkvällen...