2009-07-18

Lördag! Riktigt lyckad dag!

Lördagen skulle börja med sovmorgon hade jag tänkt. Klarvaken 5.00, suck! Lyckades doock somna om och sov i omgångar till 10.00. Pigg och badsugen åt jag en snabb frukost, böt till bikini och så pkte jag och Filip till stranden. Väl där möttes vi av ett 50tal Belgare. Det visade sig att scouter från Belgien invaderat området, men de var väldigt trevliga och var knappast till problem. Jag och Filip badade och när jag solade tog Filip skugga från bilen. Efter några timmar kom mamma med gossarna. Vi badade och hade kul innan vi satte igång grillarna. Grillmat, bad, grillmat, bad! Gossarna njöt i fulla muggar!

Efter det åkte jag hem och fixade lite i väntan på att det skulle bli svalare. Vid 19 tiden åkte jag till hagen och hämtade Curt. Han var alldeles för pigg så jag jobbade honom först från marken. Han hade riktigt kul och vi hade bra kontakt. Efter markjobbet hoppade jag upp, självklart utan utrustning. Han var först lite spänd och larvade sig för saker utanför men därefter jobbade han jättefint. Bort till banan och testade vår kontakt lite. Han slarvade lite då jag inte litade på att han skulle vara med. Efter en paus gjorde vi tre jobb till. Bra men inte helt där jag önskade. En kort paus till och så sa jag "Ett slide till. Vi gör den riktigt bra så slutar vi sen". Fattade galopp och bad honom öka. Han ökade bra men ganska snabbt. Jag tyckte nästan det kändes som om han skulle sticka och bad honom stoppa. I tron om attt det inte skulle bli bra satt jag dåligt. Men han satte sig, och inte lite heller! Stenhårt och så djupt han kunde! 8-9 meter! Snacka om att vi människor tror för mycket! Han var såå duktig så jag hoppade av direkt och han fick rulla sig. Gos och sedan gick vi tillbaka till hagen. Lika nöjda båda två!

Resten av kvällen ska jag bara ta det lungt och vila!

Pussar och kramar