2009-07-04

Sommaren är här!

Det har verkligen varit underbart väder sista två veckorna. Det har säkert ni också märkt av. Väl hemma har hästarna lite välförtjänt vila. de ser så förnöjda ut i hagen och trivs trots värmen tack vare hjorthornsoljan!

Själv skulle jag ha semester fram till torsdag nästa vecka men icke. Blev inringd för igår och idag. Men det är bara bra. Då kan jag med gott samvete vara ledig vid ett senare tillfälle. Dock var det kanskee inte så smart att arbeta i dammiga miljöer så snart. Det kändes av ganska ordentligt igår kväll och idag.

Nytt uppdrag på onsdag. Ska arbeta med ungdomar på ett hem i närheten. kul med något nytt! Ser fram emot ett samarbete där!

Efter hemkomsten ville inte oroskänslan lägga sig riktigt och igår var det dags igen. Agneta halkade på ett berg och bröt (!) benet strax ovanför fotleden. Operation idag och prognosen är god. men så typiskt! I denna värme och alla planer hon hade! Många kramar till Dig!

Väl hemma var rastlösheten på plats igen. Hade just börjat landa här och så åker jag till Chappen. Såklart sätter vandrarnerven in igen. Samma stund jag kom innanför dörren ville jag iväg igen. Helst med både Filip och hästarna! Ingen panik! Jag ska inte flytta. Om det skulle vara aktuellt så säger jag till....

Idag fick gossarna sina presenter från Chappen! Snacka om världens bästa moster! I ca 3 sekunder... Sedan var det bara gevären, pistolerna, knallpulvret och Lucky Luke kläderna som gällde! Sjövilda pangade de allt de såg! Inte minst moster....

Det var nog det mesta för nu... Finns mer att berätta men det tar vi en annan dag....

Puss o kram