2009-07-18

Fredag! Trasig bil = LEDIG!!!

Natten till fredag var tuff, problem med andningen igen. Trött som bara den dels pga av jobb, dels på att jag inte är bra och därmed haft svårt att sova och dels då det blivit många sena kvällar. Iväg till jobbet och börja 5.00. Hann köra en sväng innan trafikledningen meddelade ändring, Tack o lov! En kort boggievända innan nästa långtur. Väl hos kunden skulle jag backa in till tipplatsen. Det knakade, som det gjort sedan jag fick bilen men vi har inte hittat något fel, en gång lite och sedan small det ordentligt. Boggieliftens balk gick av! Jobbigt, bara att smyga tillbaka till gropen. Efter diskussion och ingen verkstad tillgänglig beslöt Vdn att vi skulle ställa bilen. YES! LEDIG!!! Till garaget och parkera.

In i bilen och Filip kämpade mot värmen. Mot badet! Riktigt mysigt var det. Bara jag och Filip som gärna svalkade magen i vattnet. Därefter tvingade jag mig själv till vila. Skulle bara vila en stund men sov 3 timmar! Sedan hopp i duschen och byta om. Handla och iväg på grillfest hos Mi.

Väl där hälsade vi på alla. Konstigt det här med sociala beteenden. Jag älskar Mi och Christoffer och trivs verkligen i deras sällskap! Men det var bara några få andra där som jag överhuvudtaget fick någon kontakt med. Ingen var otrevlig eller dum på något sätt. Jag kände mig bara så malplacerad och kunde inte hitta något gemensamt med dem. Undlig känsla då jag knappast brukar ha problem att prata... Men jag valde att prata med dem jag funkade med och hade det riktigt trevligt. Inte så långt in på festen hände det som inte får hända! Grannens 13 åriga pojke skulle hämta deras hund. Han gjorde precis som de alla gör flera gånger om dagen och hunden sprang mot Mis grind. Pang! Där kom en bil, som tack o lov inte körde särskilt fort, och träffade Turbo. Tydliga däckmärken syntes på hans huvud och han haltade ordentligt ena bak. Lotta (ägaren) och hennes man åkte genast till Albano, Mi tog hand om Niklas (sonen) som var förkrossad då han tyckte det var hans fel och jag tog hand om föraren. Det tog några timmar innan vi fick besked men Turbo tyckte ha klarat sig väl efter omständigheterna. Han hade inga synliga skelettskador eller blödningar. Det enda som var, visserligen ganska graverande, var att han vinglade när han gick och hade lite blod i urinen. Han fick stanna för observation.

Festen dog omedelbart efter olyckan och vi åkte hem ganska snart efter att alla var tillbaka. STOR KRAM till TURBo, Lotta med familj, Mi och Christoffer och alla andra inblandade!

Kramar