2009-07-20

Måndag! Pigg och jobbar för fullt...

Efter avslutat arbetspass åkte jag hem. Väl där bjöd jag katterna och Filip på köttfärs. Först tänkte jag att de skulle få lite grann. Men de tyckte ju det var så gott så de fick dela på hela paketet. Ett kilo köttfärs! Glufs så var det borta med undantag för ca 0.5 hekto som jag lade i matskålen. Därefter promenad med Filip, Sture följde också med, duschen och hopp i säng till 00.00.

Efter en väldigt otäck dröm, där jag vållade en allvarlig olycka med dödlig utgång, vaknade jag efter endast en timmas sömn. Därefter slumrade jag bara med oro att drömma samma sak igen. När klockan ringde borde jag varit väldigt trött men istället var jag pigg! Kanske av rädsla för att drömmen skulle bli verklighet om jag inte var vaksam. I drömmen var det en trafikolycka där jag körde lastbil så det kanske var befogat att vara vaksam.

Dagen flöt på och jag var inte trött alls. Däremot tog vissa saker längre tid än önskat så jag slutade det ena jobbet 5 minuter innan jag skulle vara på nästa. Det var 30 minuters bilresa emellan och jag skulle dessutom hinna hem, byta om och lämna Filip. Körigt värre och omöjligt att hinna. Ringde och meddelade mitt problem men det var helt ok att komma lite senare. En lättnadens suck...

På nästa jobb kastades jag in i massa sysslor och sedan dess har vi haft ganska fullt upp. Nu börjar tröttheten göra sig påmind men jag förbjöd den på besök! Den får komma en annan dag, nu har jag inte tid. Ska ju jobba....

Imorgon börjar dagen med bekymmer. Hann inte tanka lastbilen idag och dieseln räcker inte till första vändan. Jag har inte nycklar till varesig bommen eller ladan så det får nog bli lite väntetid och invänta de som har nycklar innan jag kommer iväg. Hade hoppats på att starta tidigt och komma hem i tid... Men icke...

Nu ska jag ner och spela lite kort med grabbarna!

Natti natti och puss och kram