2009-07-06

Så var semestern slut!

Det var knappast några problem att sysselsätta mig under semestern. Jobb, jobb och jobb. Blev inringd igen så nu är det jobb i minst 5 veckor framåt. Därefter får vi se. Jobbar på att bli ledig till Axevalla så jag kan åka dit med Curt. Vore riktigt kul! Särskilt efter att Jan Strömberg ordnat Freestyle på min förfrågan. Skulle vara rent av taskigt ifall jag inte dök upp då!


Idag har vi börjat fira Amanda med att köra över Lucy till Alfred. Amanda har med andra ord fått ett föl i födelsedagspresent. Agneta står för kostnaden fram till att fölet är avvant och vi står för språnget. En ganska skaplig 16-årspresent tror jag. Amanda har varit kär i både Lucy och Alfred sedan hon först såg dem så bättre föräldrar till fölet kan det knappast bli.



Lucy har aldrig varit ifrån Curt, Kick It eller tidigare Maggan så det var nog lite av en chock för henne. Hon gick hur snällt som helst på transporten och stod minst lika snällt på vägen dit. Väl där kände hon igen sig men hittade inte sina kompisar. När vi släppte in Alfred såg hon för första gången vuxen ut. Hon hade klass och stil och lät sig inte imponeras av honom i första taget! Där har jag fostrat henne väl... Han kämpade på och var hur fin som helst! Lucy fortsatte vara svårflörtad och ropade mest efter sin egna familj (Curt & Kick It). Men tyvärr måste ju även Lucy bli vuxen! Fast hon inte vill...

Nu ska hon gå kvar där i några veckor så hon säkert hinner bli dräktig, hinner få gå med Lollo & fölet och får leva lite utan sin trygga hemmiljö. Amanda var lycklig men nog lite chockad. För mig var det självklart att hon ska få ett föl men för henne var det nog större än så.

Dagen varvades med lite shopping. Ja, shopping! Jag har varit & handlat! Kors i taket. Men jag har mina ryck var femte år eller något... Köpte två par nya jeans, en tröja och ett par skor. Riktigt mycket för att vara jag...
Sedan tillbaka till mamma där det vankades middag. Jag, Joy, Amanda, Pua, Oliwer, Elliot, Erik & mamma. Trevlig grillmiddag i lugn & ro. Sedan tillbaka till hästarna.

Pelle har de sista dagarna varit livrädd för människor. Ingen av oss vet vad som hänt. Amanda & Pelle har inte haft någon dispyt och han har bara varit ledig i hagen men något måste ha hänt. han går ibland att lura i fällan så vi får tag i huvan men så snart han upptäcker det så kastar han sig handlöst bakåt och slåss för sitt liv. Pelle har alltid varit hur go som helst och kommer i galopp när han ser en människa! Imorgon ska vi jobba med honom & försöka ta reda på vad som skrämmer honom. Han är inte dum, utan rädd, vilket förbryllar ännu mer!



Därefter var vi ner & hälsade på Gem. Hon mår hur bra som helst och trivs väl i sin roll på ridskolan. Hon hade dock haft olovligt besök här om natten. En årshingst (troligen Quarter) hade rymt in till henne. Ingen vet ifall hon är betäckt, men det märker vi snart... Och om det är en Quarter som pappa så blir inte jag ledsen...

De små olyckor som hänt idag hoppar vi över... Blir bara långrandigt...
Faktum är att jag är trött den tidiga timman till trots och tänkte stänga ner hjärnverksamheten för idag!
Puss & Kram till Er alla!