2009-07-01

Mission Accomplished!

Mitt mål med min ritt med Curt förra året var att påverka EN enda person till mildare hantering av hästen. En enda! Nu har det visat sig att vi lyckats påverka betydligt fler! Om ni bara visste vilken underbar känsla det är!!! Fyra minuter från mig och Curt har förbättrat situationen för så många. Det är betydligt mer än jag någonsin vågade hoppas på. Lilla jag och min lilla guling som ingen ville ha från början.

På RHC hade man nu anordnat en Non Bridle Cutting. Tre ryttare var med och gjorde enastående prestationer! Vilken skillnad på hästarna! Hästarna var betydligt mjukare och tryggare utan bett i munnen och hade nog riktigt kul på banan. Skillnaden mellan bett och inte bett var markant. Scoren ökade med flera poäng per ekipage. Kan det bli mycket tydligare?

Göran Åkerström var involverad i att utse tävlingens mjukaste koryttare. Vet inte allt bakom detta men det hela handlade om att belöna den som hanterade häst och boskap på ett mjukt och vänligt sätt. Bäst av dem alla var Bella! Hon vann utmärkelsen och var väl förtjänt den äran! Stort grattis! Och dessutom vann Bella och Kerstin Team Sortingen! Ännu ett stort grattis!!!

Min Freestyleritt var inte alls vad den borde varit men jag tror och hoppas att budskapet gick fram. Jag hade iallafall en otrolig upplevelse med mina älskade hästar!

Jag är så fruktansvärt less på allt våld i dagens samhälle. Våld mot djur, barn, ungdomar & vuxna! Hot, krig, missnöje, aggressivitet, missbruk m.m. Till ingen nytta! Varför inte se saker från den positiva sidan och göra livet till en trevlig upplevelse? Jag är fast besluten att försöka upprätthålla en positiv inställning och leva glatt i ur och skur. No more disapointments!

Tack till alla Er som uppmärksammat våldet och vänt det ryggen! Ni gör en enastående prestation! Hjälp mig nu att hjälpa andra till antivåldmetoder med kärlek och känsla! Tillsammans kan vi göra en stor förändring!!!

Nu ska jag fundera ut ett nytt mål..... Kramar