2009-07-30

Torsdag! Lovande start...

Upp vid 7 och kl 8.30 började jag rida fram. Dock avbröts jag snart när det visade sig att de var två timmars försening pga av att staketet behövde säkras. Kl 11 kom klassen igång och det var Working Ranch Horse. Curt kändes väldigt fin i humöret och Reiningdelen var lugn, mjuk och fin. Lite för avslappnad nästan så vi fick korsgalopp två steg. I kodelen gjorde han en fin boxning och vi insåg båda två att kalven var tuff. I Fenceing fick vi jobba! Curt tog i för kung och fosterland och lyckades göra sitt jobb. Dock inte så smidigt som vi vill ha det. I Cirklarna var det än värre. Curt kändes nästan ointresserad och gillade inte kalven. Men han gjorde sitt jobb när jag hjälpte honom. Scoren var väntad, 199.5 p. Det innebar att jag ligger tvåa inför Ranch Cutting i eftermiddag.

Känslan mellan mig och Curt är iaf på topp och det är det absolut viktigaste!

Håll tummarna för oss!

Puss o kram