2009-07-16

Torsdag! Doc är nu helt såld!

Efter en jobbig natt med andningssvårigheter var det dags att åka till jobbet igen. Tröttt och inte pigg i halsen. Ganska bra jobbdag utan större bekymmer. Bilen är fortfarande trasig och det är lite krångel att få den att fungera trots att den inte fungerar...

Lunchen spenderade jag och Filip i Häggvik med Mi och Kari (Mis hund). Vi tog en glass medan hundarna lekte. Ett mysigt avbrott på dagen. Efter att vi suttit en stund i gräset och det var dags att gå skulle jag resa mig. Knäet ur led... Suck! Bara att trycka tillbaka och fortsätta. Känns dock fortfarande att det inte är som det borde.

För andra gången på två dagar tackade jag nej till jobb!!!! VDn undrade ifall jag kunde jobba över men jag tackade faktiskt nej. Vet inte vad som hänt, något är fel!!!

Efter avslutat pass var det hem och byta om. Hämta Curt och Doc i hagen och till stallet för besiktning. Kristinas vän skulle komma som representant och de kom vid 16.30 tiden. Veterinären skulle komma 17.00 men ringde och meddelade att hon var försenad. Ca 1 timma trodde hon, det visade sig vara betydligt längre. Ellinor var tvungen att åka så vi lovade att filma besiktningen istället.

Besiktningen gick utmärkt! Inga hältor, skador eller andra hinder för köp. Jätteskönt, man vet ju aldrig säkert vid böjprov. Doc skötte sig klockrent och var riktigt duktig faktiskt! Så nu är han såld till, vad jag tror, ett underbart hem och en lovande framtid! Jag är så glad att jag trodde på honom och gav honom en chans!

Just hemkommen ska jag äta lite, duscha och sova. Upp kl 4.30 igen....

Ett strot grattis till Doc och Kristina!!!

Puss och kram