2009-08-13

Torsdag! Syrran tillbaka i sadeln...

Först jobbdag som vanligt. Då jag idag kör en bil jag inte får haa hund i bad jag Amanda att ta hand om Filip. Detta visste Erik men av någon anledning tog han ändock med Filip till Porschanken. Något hände och Filip bestämde sig för att gå till sin matte. Erik ringde och berättade att Filip var borta. Jag ringde till mamma och polisen och Jill, Joy och Lotta hjälpte också till att leta. Efter någon timma ringde polisen. En ung tjej hade sett honom springa mot Norrtälje. Direkt ringde jag henne och tog beskrivning. Ringde de andra och styrde om dem mot Norrtälje. En liten stund senare skulle jag på möte med ledningen för bolaget jag kör för så det började bli ont om tid. Samtidigt var jag livrädd att något skulle hända honom!

Väl på mötet ringde den unga tjejen, Camilla, igen! Hon sprang efter Filip och ropade men han vägrade stanna. På med högtalaren så ropar jag! Så på mötet, med VD och Vice VD sitter jag och ropar på min hund genom en telefon! Dårarnas paradis! Men det fungerade. Filip stannade genast när han hörde min röst och Camilla kunde fånga honom. Jag ringde mamma som fick åka dit.

Enn stund senare hade allt löst sig och mötet kunde fortsätta. Mötet genererade i att jag blev anställd för bolaget vilket känns väldigt bra i dagens tider! Kul också att de är så nöjda med min insats!

Efter avslutat pass åkte jag och hämtade min lilla hund som var mer än lycklig att träffa mig! Därefter till Norrtälje och köpa godis till honom och tackpresent till Camilla! Det visade sig nämligen att hon är hundrädd!!! Ett jättestort tack senare kunde vi skynda hem igen för att möta syrran, Anders, Oliwer, Elliot, Agnes och Sara. Sara är ganska ny i stallet med sina två hästar, Akilles och Lilleman. Hon kom i söndags efter akut stallbehov och nu hade syrran fått nys om att det fanns halvblod i stallet. Medryttare?!?!?! Ja, Sara vill ha medryttare så det är bara till att provrida. Syrran var såld och Sara verrkade också nöjd.

En lång dag slutade med gos i hagen hos mina hästar.

Puss