2009-08-19

Onsdag! Massa nya täcken & imorgon är det dags!

Morgonen och förmiddagen spenderade jag med kontorsarbete. Uppdaterade och gjorde det som inte blivit gjort sista tiden. Därefter mysade jag och Amanda med hästarna i hagen. Det har verkligen minskat med bromsar vilket är underbart för hästarna. Jag hade både kraftfoder och godis med och medans Curt åt sin kraft testade jag hans syn igen. Jag började med att sätta godisen bakom höger öga och rörde den sakta fram förbi höger öga, förbi pannan och så snart den kom vid hans vänstra öga höjde han genast huvudet och tog emot godisen. Tveklöst såg han den inte förrän vid vänster öga. Dock är han helt trygg med att jag rör och hanterar hans högra sida. Lite mer gos och sedan till stallet. Där bestämde vi en tid för avfärd för täckesinköp och sedan en snabb lunch hemma.

Kl 14 stack vi iväg mot Eskilstuna och Bidermans. De brukar ha väldigt mycket och väldigt billiga täcken. Väl där hade de knappt någonting! Bara två dyra modeller som inte riktigt var vad vi letade efter. Amanda köpte ett nosludd och ett par handskar. Sedan åkte vi upp till Stockholm igen. Hööks i Kungens Kurva blev nästa stopp. Ganska snart hade både jag, Lotta och Amanda bestämt oss för en modell och det var dessutom samma modell. Dock fanns inte täcken så det räckte i rätt storlek. Jag skulle ha tre 145or, Lotta en 145a och Amanda en 125a i det tjocka vintertäcket med hals. Det fanns bara två 145or. Ett till mig och ett till Lotta. Jag ville också köpa regntäcken och hittade snygga rostfärgade som var lagom varma. Där fanns bara två 145or. Jag ringde Upplands Väsbys butik som tur nog hade resten av de storlekar vi behövde. Hopp in i bilen och dit innan de stängde. Vi hann och alla köpte vad de ville ha. Så nu har mina tre älsklingar nya rostfärgade regntäcken med tunt foder och nya svarta riktigt varma vintertäcken med avtagbar hals. Skip fick också ett likadant regntäcke. Lottas nya häst fick ett likadant vintertäcke liksom Pelle, Amandas ponny, dock två storlekar mindre. Så nu kommer de hålla sig varma och torra och dessutom matchar vi varandra! Ha ha

Sara var idag till Mälarkliniken med sin tvååring som har någon konstig reaktion i bakdelen. Han är väldigt vinglig och har väldigt svårt att hålla ordning på benen. De röntgade nacken men fann ingenting. De vill ställa honom på kortizon i fyra veckor och hjälper inte det så vill de ge upp! Sara höll inte med om att det var en bra lösning så hon och Lilleman följer troligen med till Ultuna imorgon. Jag hoppas verkligen de kan hitta vad det är för fel på honom!

Det ska också bli skönt att förhoppningsvis få veta vad som är med Curts öga! Idag fick jag filmen från April Open 2007 och det är skrämmande att se! Exakt samma problematik i Cowhorse och Reining. Örat går hela tiden och han missar i högervändningar och högervolter. Ingen tvekan att han sett illa länge! Men det var timeing att få filmen idag när vi ska in imorgon! Tack Halleby!!!!

Så nu, nöjd efter inköp, trött, nervös, orolig och förhoppningsfull ska jag krypa ner för att tidigt imorgon hämta min älskade Curt!

Puss o kram o sov gott