2009-08-05

Onsdag! Världens goaste gossar....

En ganska vanlig dag på jobbet utan större bekymmer. Efter passet fick jag lust att träffa Oliwer och Elliot. Mosters fina gossar. De skulle till mormor och äta så jag åkte dit innan de hann hem. Där hälsade jag på hästarna och Alfred var inte sen fram. Han är så go den hingsten! Lucy kom strax efter och hon är lika fin som alltid. Visserligen hadde jag hoppats aatt hon skulle gått ner mer nu när hon går på ponnybete men icke. Det gäller att hålla i kilona säger Lucy! Lollo är fortfarande lite försiktig med föleet och nu har hon inte träffat mig på länge. Jag lät henne vara och hon blev genast trygg igen.

Efter en stund kom hela ligan hem och gossarna blev så glada att jag var där. Och varmt var det så det var bara till att bli iknuffad i poolen. Tack o lov hann jag av med byxorna och telefonen. Gossarna skrattade så de kiknade och jag såg till att vara riktigt klumpig. Gång på gång ramlade jag i och de skrattade lika högt varje gång.

Efter bad var det mat. Pannkakstårta! Gissa om gossarna mös. Massor med grädde och sylt skulle de ha! Men gott tyckte de att det var! Efter maten lekte vi lite till innan det var dags för mig att rulla vidare. In med gräsklipparen och iväg till stallet.

Varmt, jobbigt och lång tid tog det men snyggt blev det också! Bara jobbet med trimmern kvar. Efter fika med Joy och Jill åkte jag till hästarna, de är så mysiga, och sedan hem. Nu ska jag hoppa i duschen och krypa till kojs.

Puss och kram