2009-08-07

Fredag! Hattig dag...

Fredagen började med tidig jobbmorgon. Till en kund som inte gick att få tag i. Till slut hittade vi ett annat nummer och kunden vaknade. Trångt och bökigt som bara den och lossningen tog 1.5 timmar! Helt otroligt för en kasettvända som max ska ta 30 min. Väl klar med den åt jag faktiskt lunch! Kors i taket!

Sedan en sväng till Stockholm innan det var dags för smörjning av bilen och däckbyte. Ordinarie chauffören kommer tillbaka på måndag så självklart fick jag tvätta bilen. taskigt om han skulle få den smutsig första dagen efter semestern! Dyngsur efter tvätten diskuterade och planerade jag lite med trafikledningen.

Väl klar med det skulle jag åka en sväng till Uppsala. På väg ut möts jag av en häst! Vid kontoret... En travarvalack helt utan utrustning. han var väldigt go och snäll och lät sig fångas ganska lätt. Ett spännband fick bli grimma. Därefter började jakten på att få tag i en ägare. Tack o lov tog det inte mer än två timmar förrän ägaren var på plats.

Under tiden jag stod med Västerbo, som hästen hette, kom firmans ägare ut. Han visste att Filip var med mig men han fick stora ögon när han såg en häst. "Va? Vad? Var kom den ifrån?" sa han chockad. "Jag hade den med mig" skämtade jag. "Skulle inte förvåna mig en sekund" svarade han. Kul med så trevliga kollergor och chefer! Humor gör det mycket lättare!

Efter en lite bökig körning i Uppsala fick jag sluta sent på eftermiddagen. Kvällen har spenderats med att leta bil och hästtransport dessvärre utan resultat....

Nu ska jag krypa ner inför jobb tidigt imorgon.....

Godnattpuss