2009-08-14

Fredag! Körigt men roligt...

Fredag började med jobb. Ny bil som stått på verkstad en tid sedan en chaufför tappade släpet i diket så burken gick av....

Första körning. Lucklås felbyggt! Till verkstad och svetsa om. Blev faktiskt riktigt bra! Dock fanns en luftläcka som vi kommer behöva fixa men den är inte akut!

Andra körning. Luftslang av! Fick vänta på verkstad. Bygga om slangarna och göra en nödlösning för läckan.

Tredje körning. Luftslang av! Ännu en läcka, tredje för dagen! En gammal pluggning som gick upp så jag blev stående på vägen. Paniklagning och till verkstad. Sedan fick jag sluta två timmar tidigare än planerat. Skönt för nu ska vi till Chappen!

Till stallet och förbereda, hem och städa, duscha, packa och iväg! Skönt att få komma iväg lite och göra något annat! Och Chappen är alltid kul!

Vi kom fram vid 18 tiden och inom en timma hade jag fått sådan hästabstinens att jag lånade en hässt och red. Det var Rocky, TT Mighty Rocking, en appalosahingst jag känner sedan tidigare. Han är riktigt fin och trevlig. Hans tidigare hem, där han är född, har han spenderat större delen av sitt liv i en box eller liten hage och endast korta perioder har han fått ha en uppgift. Sedan undrade de varför han blev aggressiv?!?! Nu var han så lycklig att få vara med och det känns skönt att han kommit till ett så bra hem!

Någon timma senare blev jag eerbjudan att tävla Mounted Shooting i helgen. Kul att prova tänkte jag, men det krävdes ju att jag fick låna en häst och att jag fick göra en shootoff med den innan. Åke Degerman lät mig prova en av hans hästar menn sedan lyckades vi inte få till en Shootoff. Jag kunde inte gå in med en häst som inte känner mig och inte känner uppgiften och be henne göraa detta utan att ha gett henne en chans att säga ifrån eller lära sig först. Vi fick ställa in!

På kvällen åkte vi iväg en bit för att sova. Vi skulle först sova ute i skogenn med bilen men vi hann bara öppna dörren så var bilen fylld av knott! Det ville vi inte så det var bara att leta vidare. Till slut hittade vi en plats utan knott och vi somnade till slut i lastutrymmet, med sätena nedfällda utan liggunderlag! Gissa om vi sov obekvämt!?!?