2009-08-03

Måndag! Akuten igen....

Hann inte mycket mer än hem igår förrän njuren började bråka igen. Mer och mer ont fick jag och till slut hade jag inget val. Till akuten. Efter hela natten där fick jag åka hem och hela dagen har den fortsatt bråka. Dock inte riktigt lika illa. Så inget jobb blev det idag.

Hela natten och dagen har jag fortsatt tänka på min tappra lilla Curt. Imorse fick jag tid på Ultuna så vi ska dit om drygt två veckor. Hade helst åkt idag! Men det var ganska snabbt ändå.

I hagen myser Curt och jag har varit där och kelat med honom ett par gånger. Han känns övertygad att jag är så stolt över honom och vår relation har nytt ännu ett djupare plan. Jag tror han förstår att jag vet nu. Kan inte förklara det men det känns som att vi förstår varandra ännu mer. Nu vid sista svängen jag var där såg jag flera obestridiga symptom som styrker att han inte ser på höger öga. Dock är han väldigt lugn och tycks inte besväras av det. Men å andra sidan har det ju inte hänt över en natt. Jag högaktar honom och önskar honom en alldeles speciell plats i Hall Of Fame! Det förtjänar han!

För övrigt har det inte hänt så mycket idag, så det är nog lika bra att krypa ner och ladda inför morgondagens jobb.

Puss och Kram