2009-08-02

Söndag! Åter hemma...

Söndag morgon var den sista delen i Versatility Ranch Horse, Ranch Confirmation. En typ av halter där vi skulle visa hästen för hand. Curt uppförde sig utmärkt trots att han mest ville kela och gosa. Trots detta fick han inte domarens tycke och vi placerades sist i denna klass. Därmed föll vi en placering totalt sett och kom trea totalt. Men det är inte en dålig prestation ens med full syn och ännu bättre med hans förutsättningar! Jag är så stolt över honom samtidigt som jag önskar att han hade kunnat tala om det tidigare så att jag förstått! Han visste att jag var nöjd med honom och gick glatt in i lastbilen för att åka hem till familjen.

Packa ihop allt och tacka alla och sedan iväg. Resan flöt på bra och vi åkte raka spåret till hagen. Curt var riktigt glad att vara hemma och hade bråttom till hagen. Väl i hagen drog han iväg i full galopp och bockade. Hela hästen sken av glädje och de andra med honom. Full rulle i hagen, en snabb tugga och sedan rulla. Så skönt att få vara häst! Kick It var såklart på kelhumör och kom tillbaka för lite gos och godis. Curt var inte intresserad utan ville bara kolla in att hagen var som han lämnade den.

Nu är även jag och Amanda hemma igen och trött ska jag strax gå och lägga mig! En riktigt lyckad helg och väldigt trevligt sällskap!