2009-08-05

Tisdag! Ganska tuff dag...

Igår lovade jag trafikledingen att vara bra till idag. Där lovade jag visst för mycket. Vaknade av njuren, men löfte är löfte! Bara att pallra sig iväg och jobba. Då jag dessutom är F-skattare så gäller det än mer att sköta sina uppdrag. Och det sista jag vill är att vara strulig, krånglig eller bekväm. Förhoppningsvis har jag visat en bra sida men man vet aldrig hur man uppfattas eller hur löst man hänger. Efter bara ett par mil var det på gränsen till för mycket men envis, eller kanske dum, som jag är så fortsatte jag. Efter ett par kämpiga timmar kändes det lite lättare så jag fortsatte och resten av dagen gick.

Efter avslutat pass kände jag för ett avbrott från vardagen. Hämtade Amanda, till Ica och köpte grillad kyckling, tzatziki, chips och cola, ner till stranden och bada. Det var riktigt skönt att bara sitta och njuta av tystnaden, lugnet och maten var inte helt fel den heller!!! Filip var också helnöjd!

Efter någon timme var det dags att jobba igen. Sko av och verka Kick It. Hon vilar nu så då kan hon lika gärna vara barfota i den mjuka fina hagen. Curt var fram och kelade lite medan Skip höll sig på säkert avstånd från Hjorthornsoljan! Hon avskyr verkligen lukten. Men henne fixade vi fötterna på igår så hon har det bra ändå.

Hem till duschen och sedan i säng....

Natti natti