2008-08-29

"Goldrush 2008" har övergått i "Goldtour 2008"!

ÄNTLIGEN! Vi är på väg! Resan påbörjades kl 5.30 imorse efter knappa tre timmars sömn... Gäääsp... Och som vanligt har det varit en del strul på vägen... Någon som blev förvånad? Nä, trodde inte det heller! Ha ha

För någon vecka sedan träffade jag Anna och Christer från Stockholm Stripe Center. De erbjöd sig att sponsra Eternal Ride med stripes till lastbilen och loggor till kläderna. "Inga bekymmer" tänkte vi alla tre. Det var ju jättelång tid kvar! Men så konstigt nog rann tiden iväg. Maskinen gick sönder. Loggan skulle justeras. Ny maskin beställdes. Leveransen försenad. Ja, en massa strul som vanligt. Själv jagade jag runt för att hinna med allt hemma. Men så sent i onsdags kväll fick jag ett mms med ämne "Goldrush 2008" (därav namnet i titlen). Allt var klart för att stripas! Underbart! Jag kunde inte hjälpa tårarnas sällskap när jag skulle sova. Och vilka underbara människor Anna och Christer är! De har slagits i motvind och stressat järnet för att hinna. Allt för att vara snälla och hjälpsamma! Och det är banne mig ingen skyldighet i dagens samhälle. Det moderna samhället styr människan att alltid stå sig själv närmast. Men vad ger det? Enbart en massa tragik och andra tråkigheter! Det värmer verkligen att se att det finns så underbara människor som verkligen bryr sig om andra och är beredda att ge en hel del av sig själva utan egen vinning! Och då syftar jag bland annat på alla er som hjälpt mig under "Goldrush"! Mamma, Lotta Bling Bling, Uffe Puffe, Erik, Anna W, Christer, Anna, Kate, Uffe, Mi, Christoffer, Ola, Inge, Conny, Roffe, Jill, Joy, Svenne, Wimse, Pelle, Marcus och många fler!

Detta glädjer än mer då man ser i tidningarna vilka fullständigt hänsynslösa svin det finns där ute. Jag har allt svårare att läsa repotage om mord, våldtäkter, våldsbrott och övergrepp. Jag kan inte för mitt liv begripa hur en människa kan skada andra människor så fruktansvärt. Det finns inte ord att beskriva vad jag känner mot dessa gärningsmän! Se till exempel Arbogamorden. Denna stackars mamma förtjänar en extra hyllning som någonstans funnit kraften att fortsätta! En enorm eloge till henne och hennes anhöriga! Jag beundrar deras återhållsamhet mot gärningmannen, eller kvinnan rättare sagt!

Jag vill tillägna min ritt på Americana till alla offer och drabbade ute i världen, såväl människor som djur! Curt har länge lärt mig mycket men först nu har jag begripit allt hela vägen. Nu har vi en underbar relation och jag hoppas att vi kan förmedla känslan nu nere i Tyskland! Jag hoppas att fler kan börja söka sin känsla och sluta bruka våld när förnuftet tryter. Jag har svikit många gånger och tyvärr tillämpat våld när frustrationen blivit för stor. Och det skäms jag för! Varje dag vill jag gottgöra! Varje dag ber jag Curt om ursäkt! Ofattbart hur mycket vi kan lära av djuren! De är betydligt mer intelligenta än vad vi är!

Så nu är touren igång. Jag och Erik startade från Norrtälje och hämtade upp moster Bling Bling i Bromma. Vid Sillekrog tog vi kortpaus och matade Curt lite. Han verkar nöjd och står så snällt därbak. Erik sitter just nu framför ratten efter lite vila i början av turen. Han sköter det som om han inte gjort annat och anpassar sig med full respekt för Curt!

Återkommer senare under dagen för mer information!

Kramar från oss alla till er alla!