2008-07-11

Väl framme!

Äntligen är vi framme i Norrtälje! Onsdag kväll var vi här. Det kom att bli en betydligt längre resa än planerat. Men inget ont som inte för något gott med sig! Att få träffa alla dessa underbara människor i Linköping som verkligen ställde upp på alla tänkbara möjliga vis gjorde det till en riktigt trevlig vecka.

Hästarna är riktigt nöjda att vara i "sin" hage igen. De njuter av ledigheten och vilar mycket. Men för min del rullar det vidare. Syskonbarnen mötte upp när vi kom fram och stannade till igår. Sedan bar det iväg för att köpa bil. En riktig pärla! Volvo 245 -88 för 2500kr. Ägaren hade svårt att starta bilen ibland och sålde den därför billigt. När jag kom gick bilen som en klocka, tills jag hade betalat... Men det var spridarna så den får vi snart ordning på.

Idag går färden åter till Skåne. Äntligen ska jag slutföra köpet av Alfred och Lollo! Alfred är en 12 årig Dartmoorhingst som är belönad med hela 44 poäng. Han är barnbarn till Fred och Dianna som vi hade. Lollo är ett 17 årigt sto som jag köpte mest för att Alfred behöver en fru och Elliot vill ha en ponny. Alfred blir Oliwers ponny. Med på färden följer Erik som som vanligt ställer upp. Tack vännen!

Nu är det dax att hämta släpet och Erik och låta färden börja. Håll nu tummarna att vi är tillbaka imorgon, man vet ju aldrig när jag är ute....

På återhörande...