2009-03-20

Ibland lyckas man mer än annars!

Fick idag röntgensvar på ögat. Jag lyckas ju alltid....eller inte.... Sparken av Lucys knä var så kraftig att ögat har krosskadat benet innanför ögat. Alltså har jag en fraktur (lös benbit) innanför ögat. Lyckligtvis har muskelfästet till ögat klarat sig men eventuellt är synnerven skadad. Helt otroligt! Alla, framförallt mamma, var så oroliga att jag skulle skada mig vid inridningen av Doc och ingen kunde ju tro att jättesnälla Lucy skulle skada mig istället! Fast det var ju inte hennes fel. Hon gjorde bara precis vad hon skulle och jag klantade mig och ramlade in i henne samtidigt som hon snabbt tog upp benet. Lilla Lucy, tur att hon inte vet allt. Då hade hon haft skuldkänslor som hon verkligen inte förtjänar! Nu väntar jag på en akuttid för vidare undersökning och röntgen.



För övrigt har stallet fått en makeover och är jättefint! Amanda, Marcus och jag har städat, putsat, möblerat om och fått bra ordning i båda sadelkamrarna, vid kraftfodret, på övervåningen, alla boxar och framförallt i stallgången. Där finns inte en pinal numer. Precis som jag vill ha det. Rent och snyggt! Så snart vintern släppt sitt grepp så blir det makeover ute.



Sista dagarna har erbjudit evinnerlig blåst så det har inte varit så mycket ridande. Vare sig vi eller hästarna tycker om blåsväder så de har fått vila. Hoppas på att det mojnar snart!!!

Många kramar från oss till Er!!!