2009-01-17

Dags för uppdatering!

Nu har jag än en gång fått bassning på att jag uppdaterar sidan alldeles för sällan. Jag ska verkligen försöka bättra mig. Bara jag kunde komma underfund med hur jag bloggar från mobilen...

Mycket har hänt sedan sist. Våra underbara "Skånetjejer" Julia och Kajsa har äntligen varit här och hälsat på. De kom helgen innan jul och vi hade fyra riktigt roliga dagar! Inte bara är dessa tjejer världens goaste, de är också otroligt givande att ha med sig! De ger båda väldigt mycket glädje och energi och jag är djupt imponerad av deras sätt att umgås med hästarna! Massor med kramar till Er alla i Skåne! Jag älskar er Julia och Kajsa! Hoppas ni kommer tillbaka snart!

Och framförallt har flera tillskott kommit till familjen! Först har jag köpt en ny Dartmoorponny, Whinberry Quality Gem. Ett underbart Elitsto på 19 år. Hon kommer bli Alfreds andra fru och Oliwers nya ponny. Jag köpte henne osedd från Skåne och hon överträffade mina förväntningar. Hon uppfyller inte bara alla önskemål exteriört och som individ utan har dessutom ett mycket väl utvecklat "Dartmoorsence". D.v.s. att hon har en otrolig förmåga att ta hand om barn och älskar verkligen att vara en barnponny. Stort tack till Alice Roff, Arne, Johan, Anna och Erik för all hjälp kring detta köp.

I slutet på December kom Amanda med sin nu 24(!) åriga Welshvalack Peter Pan "Pelle". Amanda är en riktigt gullig tjej som mycket väl kommit in i gänget i stallet. Hon har tidigare bara ridit klassiskt men är nu helt inne på western. Målet är att tävla på Chappen i sommar! Amanda har länge sökt efter mildare metoder att umgås med sin ponny på och det tog inte många sekunder innan hon började lägga ihop pusslet. Nu rider hon sin ponny på ett väldigt trevligt sätt och Pelle har väl funnit sig tillrätta. Pelle är en gammal hopponny som tycks ha en otrolig förmåga att lära nya saker. Han söker efter svaren och verkar förstå de nya metoderna till fullo! Tillsammans är Amanda och Pelle, trots hans höga ålder, ett löfte för framtiden! Hjärtligt välkomna till stallet båda två!!!

Ungefär samtidigt som Amanda kom Joy Fylking med sin Russvalack Hugo. Joy är en liten tös som varit med på banorna länge genom sin släkt och framförallt genom sin kusin Carro Schweiler. Tillsammans har Joy och Hugo provat det mesta och letar fortfarande efter sin grej. Joy är full av hyss och energi och är en otrolig glädjespridare i stallet. Hugo är en väldigt snäll ponny som ställer upp på allt Joy ber om. Hjärtligt välkomna ni med, Joy, Jill, Rikard och Hugo!

Och ännu en dök upp i slutet på året. Anneli har länge varit på väg till oss men det blev av först nu. Anneli är en mycket god vän till mig och hon har en "liten" Paint på 178!!! Dino kallas han passande nog! Anneli och Dino har inte hunnit göra så mycket hos oss ännu men de är hjärtligt välkomna de också!!!

De övriga tillskotten berättar jag om i en egen spalt. Ni förstår snart varför....

Många kramar till Er Alla från Oss Alla!